1 Kasım 2009 Pazar

Tasarım aşaması


Tasarım aşaması hakkında ne biliyorsunuz?

Tasarım, algı ile kavram arasında bir bağlama aracıdır. Önemsiz ayrıntılar yerine, önemli özelliklere dikkat çeker. Bunun sonucu olarak ta algılardan genelleştirme yapılarak kanılara varılır. Duyumsal ve zihinsel tasarımın birbirini etkilediği için tasarım önemlidir.
Tasarım: Bir şeyi zihinde biçimlendirme kurma, tasarımlanan biçim.

Tasarımın amacı

Tasarım aşamasının amacı, kodlama sırasında her programın tek tek yapması gereken görevlerin tümünü, düzenini ve sırasını belirlemektir. Ayrıca projemizin daha uygun ve kolay bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla da tasarım yaparız.


Uyguladığımız tasarım süreci

1)PROBLEMİN TANIMI
2)BİLGİ TOPLAMA
3)YARATICILIK VE BULUŞ SÜRECİ
4)ÇÖZÜM BULMA
5)UYGULAMA

1.Aşama Bir tasarım problemini çözümündeki ilk aşama, problemi tanımlamaktır.

Problemimiz Kişilerin sağlık problemlerine çözümler üretmek ve sağlıklı yaşam için öneriler sunmak.


2.Aşama Yapılacak tasarımda bir hareket noktası bulabilmenin tek yolu, problem hakkında mümkün oldukça çok bilgi toplayabilmektir. Bu aşamada sitede bulunacak bilgiler için gerekli sağlık sitelerinden, doktorlardan bilgi alınacaktır. Sayfanın taslağı için ise bölüm hocalarından ve profesyonel web tasarımcılardan yardım alınacaktır.

3.Aşama İlk iki aşamadan sonra ve gerekli bilgilere ulaşıldıktan sonra, tasarımın ilkeleri de gözetilerek tasarım aşamasına geçilmiştir. Bu aşamada orantı ve görsellik, denge, bütünlük, vurgulama ilkeleri ön planda tutulacaktır. Web sayfasının estetik değer taşımasına, özgünlüğüne, işlevselliğine, yapılabilir olmasına ve çevreye etkilerine dikkat etmek gerekmektedir.

4.Aşama
Bu adımların sonucunda kullanıcı portföyü ve ihtiyaçları göz önüne alınarak bir taslak oluşturuldu. Diğer taslaklar zaman içerisinde konu uzmanı ve istekler dahilinde yapılacak değişiklikler kapsamında tekrar ele alınacaktır.


5.Aşama Tüm aşamalardan geçen tasarımın hazır hale gelmiş aşamasıdır.


Tasarımınızda dikkat edilecek önemli ilkeler

Sadelik

Kullanışlılık

Hız

İçerik

Denge

Bütünlük


Hız: Resimlerin ve tabloların doğru kullanımı sayfa yüklenirken hızlı olmasında etkendir. Çok farklı dosyaların yüklenmesi ve bunların bir o kadar da yavaş olması hızı etkiler. Kullanıcıları uyarmadan büyük resimlerin, filmlerin, müziklerin vb. yüklenmesi de sayfanın yavaşlamasında büyük etkendir.


Sadelik: Kullanıcıların alışık olduğu özelliklere önem verilmelidir. Alışılmadık renkleri kullanmak kullanıcıyı zorlayacağından, birçok ortamda da kullanıldığı gibi siyah üstüne beyaz daha etkili olacaktır. İlginin dağıtılmaması gerekmektedir. Mesela, gerektiği kadar resim kullanmak, hem sayfanın hızlı açılması için hem de kullanıcıların dikkatinin dağılmaması için daha iyi olacaktır. Mesajın az ve öz olması da kullanıcı için önemlidir.


Kullanılabilirlik: Hedef kitlesinin beklentilerini, bağlantı hızlarını vb. anketlerle araştırmadan yeni bir tasarıma başlamak iyi olmayacaktır. Sayfanın okunurluğu, kullanışlılık açısından tasarımın önemli bir parçasıdır. Yazı tipi seçimi, içeriğin sunumunu kolaylaştırır. Servislerin erişebilirliği kolay olmalıdır. Sayfaya ulaşılamadığında hata mesajları yerine yapılması gereken işlemlerin söylenmesi kullanılabilirlik açısından önemlidir.


İçerik: İçerik hazırlandıktan sonra konuyu bilmeyen kişi tarafından incelenmesini isteyerek, konunun anlaşılabilirliği açısından bilgi almak önemlidir. İnternette bilgi yeterince fazladır. Önemli olan bilgiye ulaşma hızıdır. Hedef kitlesinin soracağı soruları önceden tahmin ederek, sayfanın tasarlanması; kullanıcı tarafından içeriğe kolay ulaşmayı sağlayacaktır. Kullanıcının en çok başlıklar, bağlar ve sayfa başlığı dikkatini çekeceği için buraların seçimine önem verilmelidir. Eski dosyalar çöpe atılmak yerine arşivlenmelidir. Yeni bilgiler için yeni dosyalar açılmalıdır. Anlaşılmaz kısaltmalar açıklanmalıdır. Bağlar sade ve az olmalıdır.


Bütünlük: Bir görünümü oluşturun bileşenlerin birbiriyle ilişkisidir. Sadece yazılı içeriği değil görsel sunumu da ilgilendirir.

Bütünlük konuları, renkleri, şekilleri, çizgi tipi ve yönünü, ilişkili ve tekrar ederek sağlanabilir.


Denge:Bir sunum ekranındaki bileşenler dikey ve yatay eksen dikkate alınarak eşit ağırlıkta dağıtılırsa, izleyicide denge ve eşitlik hissi uyandırır.

Tasarım her iki alanda da tekrarlandığında, denge simetrik veya formal olacaktır. Ancak; birçok durumda gözün bilgiyi anında yakalayabilmesi için asimetrik veya informal tasarımlar yapılabilir.


Referanslar

http://www.autocadokulu.com/fanclub/index.php/topic,306.0.html

http://www.odevlistesi.com/diger-hazir-odev-ve-tezler-the-other-homeworks-and-thesis/tasarim-nedir-tasarim- ilkeleri-t9078.0.html

http://www.kirbas.com/index.php?id=111

www.baskent.edu.tr

2 yorum:

  1. diğer arkadaşlarımı bombaladığım gibi sizede en ağır toplarımı gönderiyorum.önecekli olarak tasarım aşamasının sizinle ilişkisi ne anlamadım Çünkü projenizin tasarım aşamasıyla ilgili verileri yok.Nispeten fatih'in makalesinde projesiyle ilgili materyallere açıklık getirmiş ve projesine uyarlamış en azından stratejilerini belirtmiş siz bu makaleyi okuyup kafanızda birşeyler canlandırabilirsiniz.


    COPY(PASTE)RIGHT 2009

    YanıtlaSil
  2. Sanırım sen bu haftaki konu başlığını anlamamışsın.Yapmamız gereken genel olarak projemizde göz önünde bulunduracağımız tasarım ilkeleriydi.Senin söylediğin detayları,Fatih'in makalesinde olduğu gibi,önümüzdeki hafta için yapmamız gerekiyor.Ayrıca bahsettiğin verileri senin adresinde de göremedik.Yani bombalarını önce kendi makalene göndermen gerekiyor:))İyi çalışmalar dilerim:))

    YanıtlaSil

İzleyiciler

Bu Blogda Ara